Christmas Ball, crêpes, Nando's & Christmas Show Dance Society

6 december 2013 - Exeter, Verenigd Koninkrijk

Zaterdagochtend was ik vroeg wakker, dus maakte ik mooi van de kans gebruik om mijn was te doen! Altijd als ik mijn was in de ochtenden doe, ben ik de eerste in het washok. Best fijn eigenlijk! De rest van de dag aan de studie, aangezien er dinsdag weer een deadline aan zit te komen. Gelukkig heb ik mijn essay al geschreven. Nu nog alleen nog wat bijschaven en ook leren om er een keer met mijn tengels van af te blijven! En dan hopen dat het goed genoeg is voor een voldoende! Tegen de middag kwam ik de keuken in en daar zaten Jamie en Sarah te skypen met een vriend van Sarah. Ze had haar computer aangesloten op de televisie, dus was hij levensgroot in beeld. Wat een hilarische skype gesprekken hebben die zeg, hahaha! Ik moest vandaag ook nog even het huis uit, anders zou ik helemaal gek worden. Ik heb eindelijk een advent kalender gekocht! Aangezien het morgen al december is (trieste gedachte). In de avond liep ik wat rond om te kijken wat ik zou gaan eten. Ik besloot om een maaltijd bij Peking House af te halen, lekkere noodles! En kroepoek voor een weeshuis, hahaha! Iedereen is hier een beetje in de stress omdat er deadlines aankomen, terwijl tegelijkertijd het einde van het semester in zicht komt, waardoor alles een beetje samen komt. Dat betekent dat de meesten van ons opgesloten zitten in een kamertje, helaas. Maar morgen is het eindelijk tijd voor het Christmas Ball!

Zondag overdag weer een beetje aan mijn essay gewerkt en een stukje van ‘Ella Enchanted’ meegekeken met de meiden. Ook al is het een kinderfilm, het blijft één van mijn favorieten! En natuurlijk ‘Overspel’ ingehaald, aangezien het gisteren nog niet online stond. Tegen zessen begon ik me klaar te maken voor het Christmas Ball van de Erasmus Society. Het vond plaats in Reed Hall. Een hele mooie locatie op de campus van de universiteit. Het is een locatie waar allerlei recepties en zelfs huwelijken worden gevierd! Van de buitenkant lijkt het net een landhuis uit een film. De tafels waren mooi gedekt en er stond kerstmuziek op de achtergrond aan. Het eten was verrukkelijk! Ik was helemaal in de kerstsfeer! Aan onze tafel zat nog een meisje uit Nederland. Daar kwam ik achter omdat ze één van de jongens aan tafel een foto van Sinterklaas liet zien. Jaja, dat schept toch wel gelijk een band, hahaha! Het enige wat ik wel jammer vond, was het feit dat alles zo gehaast moest. We werden bijna de eetzaal ingeduwd voor het diner. Daarna werden we gemaand de zaal te verlaten zodat ze konden ombouwen. Na het diner was er een DJ, die er helaas niet veel goeds van maakte. Wat een overgangen tussen de muziek! En er stond bijna niemand op de dansvloer. Wij gingen als één van de eersten de dansvloer op en werden gelijk vreemd aangestaard. Bemoei je lekker met je eigen zaken! Er waren trouwens ook niet veel uitwisselingsstudenten, de meesten waren Brits. Maar het was een gezellige avond met vrienden en heerlijk eten!

Maandagmorgen ging ik even naar de universiteit om boeken te halen voor alvast mijn volgende essays. Ze hoeven pas in januari te worden ingeleverd, maar ik wil alvast een begin maken, zodat ik met de feestdagen gewoon kan genieten en er niet te veel aan hoef te denken! Daarna ging ik even naar de winkel omdat we wat spullen nodig hadden. Voor de lunch had Jamie crêpes gemaakt! Dat is zo langzamerhand een beetje haar specialiteit geworden. Ik heb nog een laatste keer naar mijn essay gekeken en het vervolgens ingeleverd. Ik heb er al zo lang aan gewerkt. Als het nu niet genoeg is voor minstens een voldoende dan weet ik het ook niet meer. Meer dan je best kun je niet doen, zullen we maar zeggen. Roberto heeft voedselvergiftiging! Het is zo ironisch. Gisteravond spraken we er nog over en nu heeft hij het. Gelukkig voelde hij zich tegen de avond wel weer wat beter. Ik kan me voorstellen dat als je ziek bent, je helemaal heimwee krijgt! In de avond heb ik Amy even gerust gesteld. Ze was aan het doordraaien vanwege het essay en ik heb haar even gemotiveerd. Dat is het grappige. Ik ben altijd heel goed in het motiveren en geruststellen van andere mensen, en ze vertellen dat het altijd erger kan en dat het wel los zal lopen. Als het op mezelf aankomt aan de andere kant, is het een ander verhaal. Ik ben echt een enorme stresskip (alhoewel dat hier wel minder is geworden) en kan echt enorm doemdenken en daar kan niemand iets aan veranderen. Dat perfectionisme haal je er niet zomaar uit!

Dinsdag was er weer een college voor Shots in the Dark, ditmaal over Investigative Narratives, oftewel: detectives. Dit ging gepaard met flink wat video’s, waaronder ‘Silence of the Lambs’ (die ik nog steeds moet kijken, schaam schaam) en ‘The Usual Suspects’. De films die voor deze week op het schema staan zijn ‘Se7en’ en ‘Erin Brockovich’. Waarmee de professor begon toen hij het over ‘Erin Brockovich’ wilde hebben? Borsten. Hij zei letterlijk: Erin Brockovich is about breasts. Hmm… ‘Se7en’ is echt een ontzettend goede film, ondanks het feit dat ik Brad Pitt niet kan uitstaan, hahaha! Kevin Spacey en Morgan Freeman maakten veel goed. Eenmaal thuis besloot ik ‘Erin Brockovich’ alvast te bekijken. En ja hoor, het enige waar ik vrijwel oog voor had waren Julia Roberts’ borsten. Ik ben geen pervers iemand, maar zodra iemand mij vertelt dat iets blijkbaar de aandacht trekt, dan heb ik daar alleen nog maar ogen voor. Daarbij viel me op dat Julia Roberts inderdaad de mooiste lach van Hollywood heeft. Ook moet ik even iets over menstruaties vermelden. Menstruatie? Ja. Jamie voelde zich gisteren niet echt top en ze vertelde me dat haar menstruatie er waarschijnlijk aan zat te komen. Ik wist niet dat het echt zo was, maar als je samen woont met andere vrouwen dan gaan menstruaties dus blijkbaar gelijk lopen. We hebben bewijs, dames en heren, hahaha! In de avond hebben Jamie en ik eindelijk weer een keer samen gekookt! Lekkere pasta! Daarna heb ik So You Think You Can Dance gekeken, de finale! Zo blij met de winnaar!

Woensdagochtend was er een halflege collegezaal, waarschijnlijk met het slappe excuus dat mensen gisteren een essay in moesten leveren. Daarna was het tijd voor weer een lezing van een toneelstuk, ditmaal ‘The Emperor of the Moon’ geschreven door Aphra Behn. Wat een hilarisch toneelstuk! We moesten op een gegeven moment zelfs met zijn allen tegelijkertijd een lied/gedicht oplezen. Ik merk dat ik de toneelstukken in de ‘Restoration Age’ veel leuker vind om te lezen. Waarschijnlijk heeft dat te maken met de thema’s die worden aangedragen. Aangezien iedereen zo’n beetje als een kluizenaar zat te studeren, besloot ik om ook maar een beetje aan mijn essays te gaan werken. Na wat Snapchats over en weer werd ik uitgenodigd door Roberto om mee te gaan eten bij Nando’s. Het is een restaurant dat zich vooral richt op kip. Je krijgt een tafeltje met een nummer, vervolgens bestel je bij de kassa waarbij je het tafelnummer vermeldt en voilà, je eten komt naar de tafel! Het was erg lekker! Voor Roberto, Hermella en Samia is het blijkbaar een begrip, want ze gaan er redelijk vaak eten. Ik had er echt nog nooit van gehoord. Morgen is het tijd voor de kerstshow van de Dance Society. Ik ben benieuwd!

Donderdag was het dan zover, de kerstshow van de Dance Society! Het bracht weer even herinneringen terug van de open dagen in de Glasbak bij Jouetta in Almere. Helaas had ik maar één choreografie om te doen, maar die mag ik maandag nog een keer doen! Er waren solo’s van de leden van het comité, van studenten, choreografieën van de performance squad en choreografieën van de lessen. Iedere les had ook een award voor één van de studenten van die les, erg leuk gedaan! Ik heb vooral heel erg genoten van het duet dat de twee meiden van tap deden. Waarschijnlijk komt de show ook op YouTube, dus dan kan ik hem wel even delen! Ze deden een duet op het nummer ‘Anything you can do I can do better’ van de musical Annie Get Your Gun. Het deed me weer even beseffen hoeveel ik van tap houd en het in het nieuwe jaar zeker weer op wil pakken! Onze choreografie ging goed, dus maandag moet het ook helemaal goed komen!

Vrijdag was niet echt een bijzondere dag, behalve dat het vandaag Sara’s verjaardag is! Ze is nu ook officieel een twintiger! (Sara uit Nederland that is, hahaha) Bij terugkomst in de flat zag ik dat Jamie haar nieuwe laptop eindelijk heeft ontvangen, dus die is helemaal blij! Ook heb ik eindelijk een tripje naar Londen geboekt! Maandag 16 december is de dag. Waarschijnlijk ga ik ook proberen een ticket voor Billy Elliot te scoren. Reteduur, maar dat kan me eerlijk gezegd niet zo heel veel schelen, aangezien ik zo dicht in de buurt van Londen ben. Vanavond vertrekken een paar van de mensen richting Amsterdam voor het weekend! Dus als iemand Roberto, Mari, Amy en Harry spot in Amsterdam, wees dan een beetje lief voor ze, hahaha! Ik heb voor dit weekend nog geen plannen, waarschijnlijk ga ik dit weekend een tripje naar de kust maken, Exmouth of Dawlish. Gewoon puur om er even geweest te zijn, aangezien ik zo dicht in de buurt ben. Ik weet het, ik laat het allemaal op het laatste moment aankomen, not my smartest move, maar beter laat dan nooit toch!

1. Gerrie (mam):
    6 december 2013
    Wat schrijf je toch n heerlijke blog, die ga ik straks nog missen, als je weer terug bent in Nederland. :) Ik hoop dat je de verminderde stress vast kan houden in Nederland. Je moet t postief bekijken, misschien plan je alles op het laatste moment, maar je doet t tenminste. :D Wat heerlijk dat jullie in de pas lopen qua menstruatie. ;)
  2. Pap wim:
    6 december 2013
    Beter laat dan nooit, lekker genieten.
    Sinterklaas achter de rug en we gaan nu voor de kerst. Huizen worden al versierd.