De eerste dagen in Exeter!

18 september 2013 - Exeter, Verenigd Koninkrijk

Op zaterdag vertrok ik met mijn ouders rond tien uur in de ochtend met een volgestampte auto. Ik had aangeboden om het eerste stuk te rijden en dat ging eigenlijk prima! Behalve het feit dat het met bakken uit de lucht kwam vallen en ik ook nog eens in dat verschrikkelijke weer in het buitenland aan het rijden was. Gelukkig hebben we het overleeft. In Calais zetten we de auto op de trein en voor ik het wist waren we in het mooie landschap van Engeland aan het rijden. Het duurde nog zo’n vier uur voordat we daadwerkelijk in Exeter waren, maar de omgeving maakte het meer dan goed (Stonehenge, yeah!). We kwamen rond 8 uur Britse tijd aan. Gelukkig hadden we soep en brood meegenomen, want reizen maakt hongerig, haha! Mijn kamer voelt op dit moment nog erg aan als een hotel, omdat het een groot complex is, compleet beveiligd en álles is gloednieuw. Er zijn zes flats en ik zit in de laatste, Flat F, appartement 7. Ik ontmoette kort een flatgenootje van mij, maar de rest heb ik ondertussen ook al ontmoet. Mijn ouders vertrokken de volgende morgen om 9 uur ’s ochtends.
Op zondag heb ik een beetje de stad verkent, boodschappen gehaald, met Maria mijn flatgenootje gesproken en vervolgens ook met een vriendin van haar Kaity. We hebben een grote gemeenschappelijke ruimte/keuken, mét bank en TV, dus ik vermaakte me wel. Nogal een saaie eerste dag, maar ik moest even alle indrukken op me in laten werken. Het rondlopen in Exeter liet me voelen alsof ik ín ‘Billy Elliot’ was beland, couldn’t be better!
Maandagochtend vroeg vertrok ik samen met Maria en Kaity richting de campus om allerlei praatjes bij te wonen voor internationale studenten. We werden als echte Brits bestempeld als je: praat over het weer, altijd op tijd bent en goed in een rij kan staan (het zogenaamde queuing). Ook werd er een tour over de campus gegeven. De campus is ontzettend groot en heeft gebouw die oud en nieuw zijn. Het is deze week Freshers’ Week, wat betekent dat alle verenigingen proberen je te lokken door zogenaamde ‘taster sessions’ te geven. Bij de Erasmus bijeenkomst zag ik Fawad voor het eerst sinds lange tijd weer, nadat we wel contact hadden gehad via Facebook. In de avond deed ik nog wat boodschappen voor het avondeten en toen ik de keuken binnenkwam, was de hele keuken vol! Met flatgenootjes, met meiden van de overkant van de gang, van andere studentencomplexen. Supergezellig! Mijn flatgenootjes zijn super gezellig! Met Roberto, Jamie en twee meiden van de overkant hebben we ‘New Girl’ gekeken. Helaas een oude aflevering, maar ik kwam er wel achter dat ze ook dol zijn op series en ook op ‘Sherlock’, hooray!
Op dinsdag vroeg op om onze tutor van Humanities te ontmoeten om het over onze vakken te hebben. Helaas kregen Fawad en ik beide slecht nieuws. We hebben op dit moment gewoon nog geen vakken, omdat de modules waarschijnlijk vol zijn of niet aan Erasmus studenten worden aangeboden. Iedereen die mij kent weet dat ik slecht tegen dit soort situaties kan, waarin niet alles volgens plan verloopt en ik schoot dus redelijk in de stress. Leve Facebook en mijn lieve moeder voor het feit dat ik even tegen haar aan mocht klagen (ook dank aan Ben & Jerry’s voor het feit dat ze gratis ijs aan het uitdelen waren). Anders was ik echt niet zo kalm gebleven. We hebben vervolgens van alles geprobeerd en allerlei mensen een e-mail gestuurd om nog enigszins iets te regelen en ik hoop het allemaal vandaag achter de rug te hebben. Om even mijn gedachten te verzetten, volgde ik een ‘taster session Streetdance’ van de University Dance Society. Het werd gegeven door een jongen, Ben, die heel enthousiast was en niet verkeerd om naar te kijken, hahaha! Op woensdag en donderdag ga ik weer naar die sessies, maar dan voor ballet en tap. In de avond gingen Fawad en ik wat eten op de campus, erg lekker! Vervolgens naar Campus Cinema, nog een vereniging, naar de film ‘Star Trek: Into Darkness’. Deze vereniging draait elke dinsdag en zondag films op het grote scherm, zoals ‘Man of Steel’, ‘The Bling Ring’, ‘Populaire’ enzovoort. Dus ik ga zeker nog wat avondjes naar de film! We kwamen hier Roberto, Amy en Hermella tegen. Elke dinsdag is het hier dus ‘Cheesy Tuesday’, wat betekent dat ze in clubs en pubs hele cheesy liedjes draaien, zoals de Macarena, YMCA, de Spice Girls enzovoort. Eerst gingen we ergens wat drinken, cider schijnt hier een big thing te zijn, van de slokjes die ik geproefd hebt, is het gewoon Jillz, maar dan soms met een andere smaak, zoals aardbei. Hierna gingen we naar een club, genaamd EX4. De groep was ondertussen alleen maar groter geworden.
En nu zit ik na een kort nachtje slapen deze reislogger te schrijven. Vandaag maar weer proberen iets aan die vakken te doen, zodat het niet allemaal voor niets is. En naar verschillende verenigingen kijken. Ik ga me hier wel vermaken, nu alleen nog afwachten hoe het zal zijn zodra de vakken beginnen volgende week.
Missen jullie me al? Hahaha! Tot horens, schrijvens of de volgende reislog!

1. Kim:
    Leuk leuk! Klinkt als een goed begin! En die vakken komen vast goed! Kus kus
  2. Deborah:
    18 september 2013
    Hahaha, en kan je goed in de rij staan?! ;)
    Balen van die vakken, maar dat komt wel goed. Lovely B&J helpen je er altijd bovenop...
    Word maar niet verliefd op Ben, anders moet ik je opgeven voor Grenzeloos Verliefd.
    Geniet ervan xx
  3. Pap wim:
    18 september 2013
    Zeker een goede reis gehad zaterdag. een Belg van de weg gedrukt maar we gingen als een speer. Ik heb je omgeving zondag al verkend en weet dat je je zeker thuis gaat voelen.