First lectures and first dance classes

26 september 2013 - Exeter, Verenigd Koninkrijk

Zondag zijn we dus naar de Freshers’ Fair geweest. Het was nogal hectisch en aardig zoeken om de societies te vinden waar ik me voor in wilde schrijven. Naast de societies waren er ook nog een heleboel kraampjes van bedrijven die studenten probeerden te lokken. Uiteraard lukte dit aardig, door bijvoorbeeld gratis chocolade uit te delen. Deze universiteit is echt een hele nieuwe ervaring. Ze hebben zelfs een paaldans society, die jawel, een demonstratie gaf op klaarlichte dag. Ik vraag me dan toch af wie het ooit bedacht heeft een paaldans society op te richten en wie er goedkeuring voor heeft gegeven! Op de heenweg én op de terugweg passeren we iedere keer een Aziatische supermarkt. Het hele weekend lieten ze voorbijgangers al gratis dumplings proberen. We besloten dat dumplings met fried rice ons avondeten zou worden. Bij Poundland (alles voor één pond, whatup) hadden we dus een HDMI kabel gekocht en zondagavond probeerden we deze uit in de televisieruimte beneden. ‘Pitch Perfect’ werd onze film en Rebel Wilson (Fat Amy!) heeft mijn hart gestolen. Deze avond heb ik ook even geskyped met Deborah en Gelise, mijn gekke vriendinnetjes! Deb is inmiddels vertrokken naar Suriname om stage te lopen. Gelise vertrekt binnenkort naar Australië voor negen (!!!) maanden stage en reizen. Echt, hoe ik dat ga overleven is nog een raadsel. Als we allemaal terug zijn, hebben we wel genoeg verhalen om uit te wisselen, haha!

Maandag begonnen voor de meeste mensen gewoon weer de colleges. Ik zeg meeste, want maandag is mijn vrije dag! Helaas had ik nog wel wat leeswerk te doen, waar ik me tot dat moment even voor afgesloten had. Maandagavond kookten Jamie en ik samen. Het is echt wennen om zelf te koken, maar als je met zijn tweeën of drieën kookt, is het zoveel handiger! Ik ben er maandag ook achter gekomen dat ik met één van mijn vakken een toneelstuk van Shakespeare mag bewonderen, very nice!

Dinsdag had ik mijn eerste college, gevolgd door een eerste screening (viewing van een documentaire of film). Het vak heet ‘Shots in the Dark’ en focust zich op de geschiedenis van Hollywood, van grofweg 1895 tot en met 2005. Behalve een ijskoude collegezaal, moet ik zeggen dat het vak me tot nu toe erg aanspreekt. Ik ben benieuwd naar de seminars die bij dit vak horen. Hierna ging ik met Jamie, Mari, Charlotte en Roberto de stad in om een winkel te zoeken waar ze breigaren en naalden verkopen. Jaja, breien is een big thing! Samen met Roberto en Jamie lekker pasta gekookt, met goedkeuring van Matteo, onze Italiaanse flatgenoot! Ook bleek er op level 3, dus twee levels boven ons, een open flatparty te zijn. Daar heb ik voor het eerst kennisgemaakt met 'Cards Against Humanity' en ik ben nu al jaloers dat het slechts een Amerikaans spel is. Het is een spel waar op een zwarte kaart een zin staat. Iedereen heeft zeven witte kaarten die die zin af kunnen maken. Hier komen vooral gemene en seksistische zinnen uit. Welke het grappigste is, diegene krijgt de zwarte kaart. Hopelijk komt er snel een Nederlandse versie!

Woensdagochtend had ik mijn eerste college van het vak ‘Theatrical Cultures’. Samen met Amy richting de universiteit gelopen, omdat we ook samen het vak volgen. Een erg luxe collegezaal, die net nieuw is aangebouwd. Ook vind ik het apart, maar zeer handig, dat de slides van de colleges online komen, samen met een audio-opname van de docent die aan het woord is. Voor dit vak moet ik iedere week een toneelstuk lezen, wat best pittig is. Echter, hoe meer ik achter elkaar lees, hoe meer ik er aan gewend raak en hoe meer de toneelstukken op een (soms) goed boek gaan lijken. De docente die het college gaf, maakte de tekst en de stof erg levendig, wat ik erg fijn vindt, omdat het dan beter blijft hangen. Met Amy de stad in geweest om wat boodschappen te doen. Ik zweer bij Sainbury’s, maar ik heb nog een grotere Sainbury’s ontdekt dankzij Amy. Alleen vlak rond lunchtijd boodschappen doen is niet mijn slimste actie. Ik heb het weten te houden op vijf overheerlijke cookies voor één pond! In de avond was het tijd voor mijn eerste danslessen. We begonnen met tapdance. Het is een advanced class en ik ben nog niet zo advanced na twee jaar geen tapdance te hebben gevolgd. I will get there! Hierna was het tijd voor Limbering. Dit is een les waarin rekken en spieroefeningen centraal staan. Op een gegeven moment moest ik zelfs een oefening voordoen, oh dear! Morgen is het tijd voor ballet! Ook wil ik even vermelden dat mijn vader een held is. Aangezien ik nu in de UK zit, heb ik geen toegang tot de afleveringen van ‘So you think you can dance’ op internet. Leve mijn vader en Dropbox voor het feit dat hij ze met mij kan delen en ik het toch kan volgen!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Deborah:
    26 september 2013
    Leuk om te lezen!! Fijn dat je daar kan dansen, ennuh paaldansen moet je maar eens doen :) Lijkt me lachen, haha!

Succes met alles lezen... Jij liever dan ik :)! Snel weer Skypen haha, xx
  2. Billenmattie Gelise:
    26 september 2013
    Paaldansen is goed voor je lenigheid!!!
    DOEN!
  3. Pap wim:
    26 september 2013
    Ik zie een kans, ontwikkel het spel en breng het uit in Nederland.
    Ik wordt je manager. Na het weekend weer nieuw sytycd x
  4. Gerrie (mam):
    26 september 2013
    Wat heerlijk om te lezen, hoe goed het met je gaat, ik ben zo trots op je. Je hebt n top vader, die geen SYTYCD kijkt, (ik wel, dus daarbij mis ik je zo wie zo), maar we nemen het op en delen het met je via dropbox. Wij hebben geleerd hoe dit moet en jij bent blij, dat is toch n win win situatie.
  5. Thijs:
    27 september 2013
    Sainsbury's rules ^^ Komen de sheets van jou colleges in Nederland niet online dan? Op de UT doen ze dat wel. Soms ook met audio/video. Je moet eigenlijk in het weekend nog een keer naar de kust om te krab vissen ^^ Dat was in Poole ook helemaal hip.
  6. Eva:
    28 september 2013
    Leuk al deze reacties =) Mijn colleges komen wel online, maar hier hebben ze echt een audio apparaat om de colleges qua spraak op te nemen, wat ik geinig vind. Ja, ik moet sowieso nog naar de kust, het schijnt daar heel mooi te zijn!
  7. Billenmattie Gelise:
    1 oktober 2013
    YoYo Eef,
    wat is je adres daar ook alweer?
    X